mandelnova

Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Nathalie Rudolfsson - 6 oktober 2014 12:40

Att tillåta sig själv vara lycklig
utan hinder
i varje hörn.
Idag är min dag och jag ska ta vara på varenda sekund.

Av Nathalie Rudolfsson - 6 oktober 2014 07:21

Jag välkomnar hösten och oktober med öppna armar. Älskar hur luften känns och jag blir lika lycklig varje år löven byter färg.
Att denna höst är 25 kg tyngre gör inte så mycket. Jag räknar ner dagarna, försöker att inte tänka på fötterna som konstant värker och händerna som svullnar till storleken gigantiska. Det är ju rätt häftigt hur kroppen förändras (inte lika roligt dock).

Det finns ju de där som slipper bristningar och alla extra kilon utöver det vanliga, de som får en liten kula till mage och de som inte påverkas så extremt av graviditeten.

Jag tillhör inte den kategorin. Jag tillhör de där som helt plötsligt fått en extra rumpa, höfter som dubblat sin storlek och en mage som räcker runt hela ryggen, bristningar hejvilt över kroppen och vätska som samlats i överflöd så att benen mer ser ut som stockar nu. Men det är liksom bara att gilla läget och se framåt. Jag har ju då inte tänkt att fortsätta se ut såhär sen.

Jag ser fram emot barnvagnspromenader och att kunna ta mig upp ur sängen utan att det ska ta fem minuter.

Ovido - Quiz & Flashcards