mandelnova

Alla inlägg under augusti 2012

Av Nathalie Rudolfsson - 27 augusti 2012 06:54

Han kysser mig i pannan och jag kryper närmre, borrar ner ansiktet i hans bröst och jag älskar hur hans hjärta slår, hur han får mig att känna. Att älska någon så mycket att man slutar andas för en sekund, vill bara stanna där, ta till vara på varje ögonblick.

Han håller om mig hårt, viskar älskling och drar fingrarna längs min ryggrad. Vi pratar om framtiden, drömmer tillsammans och det finns inget annat än vi då, i det ögonblicket. Som att världen stannat och det enda som existerar är två hjärtan som slår så hårt att bröstkorgen nästan spricker.

Att älska och bli älskad, av honom,
är det finaste livet kunde ge mig.

Av Nathalie Rudolfsson - 23 augusti 2012 06:53

Jag ställer klockan på 05.30, tänker att imorgon är det nya tag.
Så jag går upp, kokar kaffe och känner hur hösten vill lägga sig runt hjärtat.
Trär tröjan över huvudet och häller upp kaffe i take away muggen.
Älskar hur det känns som att hösten är här ( jag börjar leva )
Sätter på mig hatten och spelar Joshua Radin, vaknar till, saknar älskling.

Idag börjar skolan, alla nya små fötter som kommer som kommer lämna förväntansfulla fotspår i regnet, gamla ansikten som kommer pirra av att börja en klass högre.
Jag älskar hur jobbet skapar sådan glädje, hur jag samlar teckningar på kylskåpet, samlar på mig barnskratt att kunna ta fram för att glädjas åt livet och vad det kommer att ge.

Av Nathalie Rudolfsson - 10 augusti 2012 11:25

Den där känslan...
när man stiger upp på morgonen och hade helst önskat man kunde ligga kvar i sängen, inte haft något måste att gå till. Och man kravlar sig upp, pustar och suckar. Men sen vänder det, man köper pressbyråkaffe och någon skriker happy friday innan man går ut genom dörren.
den känslan är underbar.
Då humöret vänder och man känner att dagen kommer bli helt underbar bara man tar till vara på varje ögonblick!

Happy friday!
Idag är varje ögonblick mitt!

magic

    

Presentation


en liten bit av mig, mitt hjärta, familjen, känslorna.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards