mandelnova

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Nathalie Rudolfsson - 19 september 2011 06:24

'Han pussar mig i pannan, säger älskling och får mig att leva,

känna mig levande, andas.

det blixtrar och dundrar

av tusen kärlekar

till ett och samma hjärta'

 

jag älskar dig!


Vaknar av 'pick up the phone, pick up the phone'. Vet att det är N;s jourtelefon som ringer, kollar på klockan och inser att den är 04.50 Lägger ner huvudet igen, tänker att jag kan sova någon timme till men n e j d å. Så jag tänder istället ljus i hela lägenheten sätter på mig tofflorna som är tre storlekar förstora, kokar mig kaffe, röker under fläkten och läser måndagens ord. Vet att det snart bär av mot jobb nummer ett och efter det direkt till jobb nummer två. Känner hur jag andas lätt av bara tanken på det. Det är skönt, det där med rutiner, ha något att spendera dagen på. Jag älskar det verkligen, att fylla upp dagarna till bristningsgränsen. Man värdesätter den lediga tiden så mycket högre då.



G O D M O R G O N  V Ä R L D E N  idag ska vi ta varandra med storm!

Tidigare månad - Senare månad

magic

    

Presentation


en liten bit av mig, mitt hjärta, familjen, känslorna.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards